Ispod bijele zgrade

Zaplakao sam pod tvojim nogama, a ti si se začudio i uplašio jer nikad dotad nisam izgubio kontrolu nad sobom, niti se otvorio toliko da dopustim nekome vidjeti moje suze. Ali ti si bio drugačiji i pred tobom nisam htio biti zatvoren kao pred ostalima. Ako je to značilo pokazati ti najskrivenije kutke svoje slabosti, to sam onda činio jednako rado kao da ti na dlanovima donosim svoje srce („Hej, gledaj, ovo je za tebe!“).

„Oprosti“, rekao si prvi put otkako te znam. „Kriv sam. Žao mi je.“ Podigao si me s koljena i pogledao me u oči. Tijelo ti je zadrhtalo pa si zaplakao i ti.

Začudo, očiju crvenih od suza i bolne grimase na licu, bio si jednako prekrasan kao onda kad bi se osmjehivao nevino poput mene. Tvoje su oči odavale tvrdoglavu odlučnost isprike i nisu prestale promatrati moje – nisi namjeravao odustati dok ti ne povjerujem.

Ja sam ti oprostio jer te volim nekom čudnom energijom koja je sposobna stvarati nove svemire, ali koju obično sakrijem u sramežljivi poljubac i poneki pijani zagrljaj, a onda, kad ne gledaš, i u šaku koju pobjednički podignem u zrak.

Ipak, nisam ti povjerovao. Tvoje navike prepoznajem jednako lako kao tvoj miris koji istodobno donosi i putenost i pripadnost i dom i prokletstvo i mir i kaos i dekadenciju i uskrsnuće. Pogriješit ćeš opet, a nemir u mojoj utrobi neće mi dati zaspati sve dok ti u lice ne pljunem riječi prijezira, nakon čega ću se ohladiti i ponovno biti onaj stari ja, ali ovoga puta lakoga srca, strpljivo čekajući da ti napraviš sljedeći potez.

***

Velika je zgrada samo izdaleka bila bijele boje – sad kad smo stajali pred njom, vidjeli smo da su stupovi zamrljani blijedim mrljama. U daljini je zagrmilo. Spremala se kiša.

„Jesi li spreman?“ upitao sam te.

Tvoja je odlučnost tek na trenutak posrnula, a onda si kimnuo glavom. Lišen osjećaja, prišao sam ti i vršcima prstiju prešao preko lica. Zgrabio sam te za glavu i duboko udahnuo zrak oko tvoga desnog uha.

Negdje na njegovim okrajcima, začulo se pucanje svemira.

Počela je kiša.

Leave a Reply

